رفتن به بالا

سایت خبری تحلیلی شهرستان ساری

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸
  • الأحد ۱۰ ربيع ثاني ۱۴۴۱
  • 2019 Sunday 8 December
  • روزنامه آفتاب یزد نوشت: “همه باید نقد بشوند و استثنا نداریم، تمام مسئولین در کشور قابل نقد هستند، ما در کشور معصوم نداریم، اگر یک وقتی امام زمان(عج) ظهور کرد آنوقت هم می‌شود نقد کرد. این اظهارات حسن روحانی در هجدهم دی ماه درجمع وزیر و مدیران وزارت امور اقتصاد و دارایی است، اظهاراتی که دست‌مایه خوبی برای جناح راست و سرکوفت بر حسن روحانی شده است.

    به گزارش عصرساری،“همه باید نقد بشوند و استثنا نداریم، تمام مسئولین در کشور قابل نقد هستند، ما در کشور معصوم نداریم، اگر یک وقتی امام زمان(عج) ظهور کرد آنوقت هم می‌شود نقد کرد. پیامبر (ص) هم اجازه نقد می‌داد. دیگه بالاتر از پیامبر (ص) که در تاریخ نداریم. وقتی پیامبر(ص) صحبت می‌کرد، طرف بلند می‌شد روبروی پیامبر(ص) و می‌گفت: «حرفی که داری می‌زنی نظر توست یا وحی است؟» اگر پیامبر (ص) می‌گفت «نظر من است»، انتقاد می‌کرد و می‌گفت: «من قبول ندارم». ما در زمان حکومت معصوم هم نقد داریم. ”

    این اظهارات حسن روحانی در هجدهم دی ماه درجمع وزیر و مدیران وزارت امور اقتصاد و دارایی است، اظهاراتی که دست‌مایه خوبی برای جناح راست و سرکوفت بر حسن روحانی شده است. اصولگرایان با تقطیع و یا تفسیراز این متن‌ها می‌خواهند به این نتیجه برسند که حسن روحانی به معصومین (ع) اهانت کرده و گفته است که آنها را نیز باید نقد کرد.

    کلید ماجرا
    شاید نخستین بار این جملات را عزت الله ضرغامی در توئیتش با مانوری خاص تحت الشعاع قرار داد و به نوعی به سایر اصولگرایان برای هجمه به حسن روحانی خط داد. وی با تحریف صحبت‌های روحانی جمله ” اگر یک وقتی امام زمان ظهور کرد آنوقت هم می‌شود نقد کرد.” را در کانال تلگرامی‌اش اینگونه تغییر داد که: « “امام زمان(عج) هم قابل نقد است.” (!) اگر این جملات را به جای رئیس‌جمهور فعلی، رئیس جمهور قبلی می‌گفت چه می‌شد؟ شاید کسانی که لباس روحانیت به تن می‌کنند سهمیه‌ ویژه‌ دارند!»

    همین اظهارات ضرغامی کافی بود تا جریان سازی جدید اصولگرایان علیه روحانی کلید زده شود. حالا سوژه جدید اصولگرایان این است که چرا او گفته، امام زمان هم قابل نقد است؟(!)
    بعد از این، یک عضو شورای نگهبان هم اعلام کرد: «گاهی در سخنان بعضی از بزرگان حکومت کلماتی گفته می‌شود که برای جامعه شیعه به ویژه حوزه علمیه قابل تحمل نیست. اینکه گفته شود معصوم، امام و پیامبر هم قابل نقد هستند نادرست است. حوزه علمیه در برابر هجمه به عقاید شیعه ایستادگی می‌کند؛ درباره عقاید شیعه با احدی رودربایستی نداریم.»

    با استناد به حرف‌های تحریف شده روحانی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز نسبت به اظهارات رئیس‌جمهور درباره نقد معصومین به شدت انتقاد کرد و در بیانیه‌ای آورد: «این روز‌ها سخنانی از بعضی مسئولان مبنی بر جواز نقد پیامبر اعظم (صلی‌الله علیه و آله و سلّم) و ائمه‌ معصومین (صلوات الله علیهم) شنیده می‌شود که بار دیگر یکی از مسلّمات اعتقادی که محل اجماع قاطبه مسلمین و همچنین یکی از اصول ضروری مذهب حقه تشیع اثنی عشری است را منکر شده‌‌اند. نفی عصمت رسول اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) و ائمه معصومین (علیهم‌السلام) مخالفت صریح با اسلام و مذهب تشیّع است.»

    و بعد به کنایه آمده: «اکیداً توصیه می‌کنیم بعضی از مسئولین از ورود به مسائل اعتقادی و تخصّصی فکری در اظهارات خویش پرهیز کنند و به جای آن، تلاش خود را به حل مشکلات معیشتی و گرفتار‌های اقتصادی مردم معطوف و آنچه مردم از شماها انتظار دارند، گره‌گشایی از مسائل و مشکلات زندگی آنان است، نه اظهارنظر در مسائل اعتقادی و تخصصی، که نه تنها گرهی از کار مردم باز نمی‌کند، که افزون بر مشکلات دنیوی آنان، دین آنان را نیز با مشکل مواجه می‌کند.»

    تکذیبیه دفتر ریاست جمهوری

    در پی این بیانیه‌ها و اظهارنظرها اما دفتر رئیس جمهوری به شرح موضوع و گفته‌های حسن روحانی پرداخت و در بیانیه‌ای که پاسخی به هجمه‌های اخیر است، به تکذیب اینکه روحانی گفته امام زمان را باید نقد کرد پرداخته و نوشت: «در پی برخی حاشیه‌سازی‌ها پیرامون سخنرانی ریاست محترم جمهوری در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی (مورخ ۱۸ دی ماه سال ۹۶) به‌اطلاع می‌رساند: مطالبی همچون «قابل نقد بودن معصومین علیهم‌السلام» که با تقطیع و تحریف هدفمند جملات رئیس‌جمهور، ابتدائاً از سوی یک چهره سیاسی بیان شد و متاسفانه زمینه ساز قضاوت و موضع‌گیری گروهی از رسانه‌ها، اشخاص و برخی تشکل‌های حوزوی گردید؛ کاملاً کذب است و از جمله، به هیچ عنوان عبارت “امام زمان (عج) هم قابل نقد است” نه در سخنان ایشان وجود داشته و نه از آن قابل استنباط می‌باشد. بدیهی است باور و اعتقاد به عصمت انبیا و معصومین علیهم السلام از مسلمات قطعی مذهب تشیع است.»

    حاشیه‌سازی بعد از تکذیبیه
    اما جالب اینکه حتی تکذیبیه حسن روحانی نیز کارساز واقع نشد و نشان داد که برخی اصولگرایان بیش از آنکه دغدغه اسلام داشته باشند دغدغه تداوم بازی‌های سیاسی و جناحی‌شان را دارند چراکه روز بعد از تکذیبیه حسن روحانی، حامی دولت احمدی‌نژاد، حسین شریعتمداری در سرمقاله‌ای در کیهان به مرثیه سرایی از گفتارهای نگفته(!) حسن روحانی پرداخته و از حسن روحانی می‌خواهد که توبه کند (!) او در این مقاله آورده: «در پی اظهارات سوال‌برانگیز رئیس‌جمهور درباره عصمت انبیاء و ائمه‌اطهار علیهم‌السلام و ادعای مجاز بودن نقد آنان! و در حالی که انتظار می‌رفت آقای روحانی از سخنان بی‌پایه و اساسی که گفته است توبه کند، دیروز دفتر ایشان با صدور بیانیه‌ای اظهارات ایشان را تغییر داده و تلاش کرده سخنان رئیس‌جمهور را موجه قلمداد کند!»

    از طرفی دیگر آیت الله مصباح یزدی رهبر معنوی جبهه پایداری نیز فرصت را غنیمت شمرده و بعد از تکذیبیه حسن روحانی بازهم به اظهارنظر درباره گفته‌های تحریف شده وی می‌پردازد و در دو توئیت(!) جداگانه می‌نویسد: «می‌گویند مردم می‎توانند بر امام معصوم هم خرده بگیرند، انتقاد کنند و در جایی فرمانش را اطاعت نکنند. این مطالب را نه در پشت کوه قاف که در پایتخت جمهوری اسلامی ایران گفته‎اند! با وجود اینان، امام زمان چقدر باید خون دل بخورد؟!»

    او در توییت دیگری هم نوشت: «اگر بخواهد شمشیر بکشد بلافاصله خواهند گفت، خشونت از طرف هر کسی که باشد محکوم است. تعصبات را کنار بگذارید و به بحث و گفتگوی منطقی روی بیاورید!»

    به هر صورت، حسن روحانی هیچ‌گاه جمله مورد ادعای ضرغامی با عنوان «امام زمان (عج) هم قابل نقد است» را به زبان نیاورده و اینکه چهره‌های شاخص اصولگرا حتی پس از تکذیبیه دفتر ریاست جمهوری نیز به حمله علیه روحانی می‌پردازند، بیانگر آن است که برخلاف ادعای برخی اصولگرایان که همیشه روحانی و جریان چپ را حاشیه‌ساز و علاقه‌مند به بحث‌های سیاسی بی‌نتیجه می‌دانند، این اصولگرایان هستند که بدون توجه به اظهارات واقعی اشخاص، با تحریف آن حرف‌ها، نه تنها مقاصد خود را دنبال کرده بلکه به حاشیه سازی و جریان سازی علیه مقامات کشور نیز اقدام می‌کنند.

    اخبار مرتبط

    نظرات



    آخرین اخبار