رفتن به بالا

سایت خبری تحلیلی شهرستان ساری

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۸
  • الخميس ۲۳ ربيع أول ۱۴۴۱
  • 2019 Thursday 21 November
  • صداوسیمای مازندران جرئت ریسک‌پذیری برای ساختارشکنی در محتوای تولیدی خود ندارد.

    به گزارش عصرساری، در چند سال اخیر با تغییر مدیریتی در صداوسیما مرکز تبرستان شاهد تغییر محسوسی در این رسانه نبوده‌ایم، رسانه‌ایی که نشانی از پویایی ندارد و انگار به برنامه‌های تکراری برای اتصال روزها به شب‌هایش بدون شور و هیجان عادت کرده است.

    کمتر خانواده‌هایی در مازندران اشتیاقی برای تماشای شبکه تبرستان دارند اعتمادی که وجود ندارد و تمام صحنه‌های مشترک به یاد مانده از این شبکه کاراکتر نوروز، برادران محمدی و مسابقه بوردکا است.

    نیروهای و کارکنانی که بدون تحقیق می‌توان یافت تا چه میزان منفعل، مغبون و ناکارآمدند، این سازمان در حال حاضر با انباشت کارکنان کم کیفیت و کمبود نیروی انسانی شاخص روبه‌رو است.

    کارکنانی که عموماً فرآیند جذب مناسب و شفافی نداشته‌اند، به لحاظ مهارتی در سطح مطلوبی قرار ندارند، به لحاظ ارزشی باارزش‌های سازمانی هماهنگ نیستند، الزاماً در محل مناسب توانایی‌ خود بکار گرفته نمی‌شوند، انگیزه لازم برای فعالیت رسانه‌ای را ندارند و زمینه لازم برای بروز خلاقیت را در اختیار ندارند.

    باید اذعان کرد که این شبکه از تنوع لازم و جذابیت هنری مناسب برخوردار نیست و توان رقابت با شبکه‎های اجتماعی و جذب جوانانی که به دنبال سرگرمی، و رفع شبهه هستند را ندارد و باید با شکستن حلقه انحصاری کارشناسان یا مدیران تصمیم‌ساز و مشاور این معضل را برطرف کرد.

    این منفعل بودن صداوسیما در حالی است که تعدادی از جوانان بااستعداد و پرشور مازندرانی توانستند باکمی همت و تلاش تولیدات بسیار زیبایی را چه در حوزه بصری و زیبایی‌شناسی و چه در حوزه فنی و محتوایی به مخاطبان خود در شبکه‌های اجتماعی ارائه دهند که شاید به‌جرئت می‌توان گفت بازدید این تولیدات از برنامه‌های صداوسیما بیشتر است.

    با توجه به موارد گفته‌شده در بالا، شاید این موضوع متصور شود که تیم مدیریتی صداوسیمای مازندران اصلاً نمی‌خواهد تولیدات خود را همگام با نیاز بصری و کیفی مخاطب خود همسان کند و یا اینکه انباشته شدن نیروهای مازاد و نیاز که تعداد قابل‌توجهی از این نیروها فاقد خلاقیت موردنیاز این حرفه هستند، دست‌وبال تیم مدیریتی این مرکز عریض و طویل را بسته است.

    البته شاید هم تیم مدیریتی صداوسیمای مازندران چشمان خود را بسته‌اند و اصلاً نمی‌خواهند بپذیرند که تکرار 5نوع موسیقی توسط گروه‌های مختلف موسیقی در برنامه‌های شبانه یک سال گذشته، بیشتر شبیه مسابقه خوانندگی است و هیچ جذابیتی برای مخاطبان جوان این استان ندارد.

    اینکه تهیه‌کنندگان صداوسیمای مازندران جرئت ریسک‌پذیری برای ساختارشکنی در محتوای تولیدی خود ندارند را هم می‌توان یکی از دلایل منفعل بودن این مرکز به‌حساب آورد.

     

    اخبار مرتبط

    نظرات



    آخرین اخبار