رفتن به بالا

سایت خبری تحلیلی شهرستان ساری

تعداد اخبار امروز : 33 خبر


  • جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶
  • الجمعة ۵ ربيع أول ۱۴۳۹
  • 2017 Friday 24 November

مدیرکل ثبت احوال مازندران با بیان اینکه اعتبار کارت‌های ملی نمونه قدیم تا پایان سال‌جاری است؛ گفت: حداکثر هزینه صدور و تحویل کارت هوشمند ملی را 310 هزار ریال است که شامل هزینه اخذ عکس و مشخصات بیومتریک، ارسال آن به مبادی مربوطه، همچنین تحویل به شهروندان و فعال‌سازی آن خواهد بود.

به گزارش عصرساري،علی رجبی در جمع خبرنگاران خطاب به افرادی که تاکنون موفق به ثبت‌نام کارت هوشمند ملی نشده‌اند؛ گفت؛ از کلیه شهروندان استان که تا این لحظه موفق به دریافت کارت هوشمند ملی نشده‌اند دعوت به عمل می‌آید تا در اولین فرصت، با مراجعه تدریجی به ادارات ثبت احوال، دفاتر پیشخوان خدمات دولت و نیز ادارات پست در سرتاسر استان مازندران، نسبت به ثبت‌نام و طی مراحل دریافت این کارت اقدام کنند.

 

وی افزود؛ کلیه دارندگان کارت‌های ملی نمونه قدیم که بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ کارت خود را اخذ کرده‌اند و نیز افرادی که با ورود به محدوده سنی قانونی برای نخستین بار مبادرت به اخذ کارت ملی خواهند کرد، می‌توانند پس از ثبت‌نام مقدماتی که با مراجعه به پایگاه www.ncr.ir و اخذ نوبت ثبت‌نام، در محل تعیین شده که بنا به اولویت زمانی و مکانی مورد نظر متقاضی تعیین خواهد شد؛ حضور بهم رسانده و نسبت به انجام مراحل تکمیلی ثبت‌نام از جمله اخذ مشخصات بیومتریک (اثر انگشت) و عکس پرسنلی برخط در محل، اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال مازندران با بیان اینکه اعتبار کارت‌های ملی نمونه قدیم تا پایان سال‌جاری است؛ اظهار کرد؛ با تمهیدات صورت گرفته، فرآیند کلی صدور و تحویل کارت هوشمند ملی از مرحله پیش ثبت‌نام تا مرحله نهایی واگذاری به متقاضیان و فعال‌سازی آن‌که قبلاً مستلزم انتظار شش تا هشت ماهه بود حداکثر پانزده روز تا یک ماه به طول خواهد انجامید.

رجبی در خصوص هزینه تعویض کارت ملی نمونه قدیم به هوشمند، خاطرنشان کرد: حداکثر هزینه صدور و تحویل کارت هوشمند ملی را  310 هزار  ریال است که شامل هزینه اخذ عکس و مشخصات بیومتریک، ارسال آن به مبادی مربوطه، همچنین تحویل به شهروندان و فعال‌سازی آن خواهد بود و اخذ هرگونه وجهی بیش از این مبلغ تخلف بوده و لازم است موضوع را به ادارات ثبت احوال و یا به اداره کل ثبت احوال مازندران منعکس کنند. البته این هزینه شامل ثبت‌نام اولیه در کافی‌نت‌ها نمی‌شود که توسط برخی هموطنان و با مراجعه به این سامانه‌ها انجام می‌پذیرد.

مدیرکل ثبت احوال مازندران در پایان با اشاره به ضروری بودن حضور متقاضی هنگام تحویل کارت هوشمند و فعال‌سازی آن اذعان کرد: خدمات سیار تحویل به‌صورت محدود برای جانباز و معلولین حرکتی تدارک دیده شده که در صورت مراجعه این افراد خدمات مورد نظر ارائه خواهد شد.

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات



آخرین اخبار