امروز : سه شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶
تاریخ : ۱۳۹۶/۰۱/۰۸ - ۱۳:۲۵ ذخیره فایل ارسال به دوستان

قابل توجه افرادی که مزاج گرم و تر دارند

به گزارش عصرساري، در این مطلب تمام نکاتی که یک فرد با داشتن مزاج گرم و تر باید بداند و رعایت کند، آورده شده است. -از انواع میوه ، سبزی، گوشت و غذاهای دریایی استفاده کنند. – پیاده روی یا دویدن صبحگاهی حدود ۱۵-۳۰ دقیقه لازم است. – ۶ -۷ ساعت خواب شبانه کافی است. سعی […]

به گزارش عصرساري،

در این مطلب تمام نکاتی که یک فرد با داشتن مزاج گرم و تر باید بداند و رعایت کند، آورده شده است.

-از انواع میوه ، سبزی، گوشت و غذاهای دریایی استفاده کنند.
– پیاده روی یا دویدن صبحگاهی حدود ۱۵-۳۰ دقیقه لازم است.

– ۶ -۷ ساعت خواب شبانه کافی است. سعی کنند کمتر از ۳ ساعت و بیشتر از ۸ ساعت نخوابند.
-همه ی افراد از زود به رختخواب رفتن و زود بیدار شدن بهره می برند ولی افراد دموی مزاج باید بیشتر آن را رعایت کنند.
-در تابستان نیم ساعت استراحت یا چرت بعد از غذا بسیار مفید است.

– از غذاهای با فیبر بالا استفاده نمایند تا اجابت مزاج طبیعی داشته باشند.

– حجامت یا فصد سالی ۲-۳ بار برای این افراد عالی است و بهتر است این کار در فصل بهار یا تابستان انجام شود.

– از هوا ،محیط و فعالیت هایی که موجب افزایش گرما و رطوبت می شوند پرهیز نمایند.

– کم خوری و استفاده از غذاهای کم کالری برایشان مفید است.
برخی از پرهیز های مزاج گرم و تر

-پرخوری ، مصرف بیش از حد ادویه های تند ، انواع شور (خیار شور و …)،گوشت زیاد ، غذاهای نشاسته ای ، غذاهای چرب ، تخم مرغ ، خرما ، توت ، کشمش ، انبه ، بادام ، پسته ، موز ، فندق ، انجیر ، انگور ، سیر ، بادمجان ، گوشت گوسفند ، بره ، بوقلمون ، اردک ، تخم اردک و جگر سیاه.

بهتر است از غذاها و نوشیدنی هایی که دارای مزاج گرم و تر هستند کمتر استفاده نمایند و در صورت ضرورت و نیاز ، حتما با مصلحات آن و به مقدار خیلی کم استفاده کنند.

غذاهای مفید برای مزاج گرم و تر

از غذاها و نوشیدنی هایی که دارای مزاج سرد به ویژه سرد و خشک هستند به طور متناسب استفاده کنند.

– نوشیدن آب خنک به همراه چند قطره آب لیمو ترش تازه ، آب زرشک
– کاهو ، خیار ، میوه ها به خصوص سیب درختی همراه با پوست و دانه های آن ، انار ، نارنگی ، پرتقال ، گلابی
– نارنج ، تمر هندی ، لیمو شیرین ، سنجد ، غوره ، آلو بخارا ، سوپ یا آش جو ، نان جو ، لیموترش تازه ، استفاده از سالاد فصل ، روغن زیتون
– حبوبات و غلات جوانه زده (مثل جوی دوسر ، ماش و عدس ) ، بذرهای ملین(مانند اسفرزه ، بارهنگ ، خاکشیر )، غذاهای خام ( میوه ها و سبزی ها )
– انواع توت تازه به خصوص شاه توت به مقدار کم ، کدو خورشتی ، آلبالو و ….
مزاج گرم و تر و استعداد بیماری ها

افراد دموی مزاج در صورت عدم رعایت دستورات ، استعداد بیشتری برای بروز علائم و بیماری های ذیل دارند:

سردرد ، پرخوابی ، هماچوری ، خستگی ، چاقی ، تپش قلب.

بلاغ

ارسال دیدگاه

دوره شهید اوینی
نشر خبر
تیتر امروز
سیمرغ ما
بلاغ
یتیم خانه
آشکده
خبرنگار