رفتن به بالا

سایت خبری تحلیلی شهرستان ساری

تعداد اخبار امروز : 96 خبر


  • شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶
  • السبت ۳ جماد أول ۱۴۳۹
  • 2018 Saturday 20 January
  • به گزارش عصرساري، در این مطلب تمام نکاتی که یک فرد با داشتن مزاج گرم و تر باید بداند و رعایت کند، آورده شده است. -از انواع میوه ، سبزی، گوشت و غذاهای دریایی استفاده کنند. – پیاده روی یا دویدن صبحگاهی حدود 15-30 دقیقه لازم است. – 6 -7 ساعت خواب شبانه کافی است. سعی […]

    به گزارش عصرساري،

    در این مطلب تمام نکاتی که یک فرد با داشتن مزاج گرم و تر باید بداند و رعایت کند، آورده شده است.

    -از انواع میوه ، سبزی، گوشت و غذاهای دریایی استفاده کنند.
    – پیاده روی یا دویدن صبحگاهی حدود 15-30 دقیقه لازم است.

    – 6 -7 ساعت خواب شبانه کافی است. سعی کنند کمتر از 3 ساعت و بیشتر از 8 ساعت نخوابند.
    -همه ی افراد از زود به رختخواب رفتن و زود بیدار شدن بهره می برند ولی افراد دموی مزاج باید بیشتر آن را رعایت کنند.
    -در تابستان نیم ساعت استراحت یا چرت بعد از غذا بسیار مفید است.

    – از غذاهای با فیبر بالا استفاده نمایند تا اجابت مزاج طبیعی داشته باشند.

    – حجامت یا فصد سالی 2-3 بار برای این افراد عالی است و بهتر است این کار در فصل بهار یا تابستان انجام شود.

    – از هوا ،محیط و فعالیت هایی که موجب افزایش گرما و رطوبت می شوند پرهیز نمایند.

    – کم خوری و استفاده از غذاهای کم کالری برایشان مفید است.
    برخی از پرهیز های مزاج گرم و تر

    -پرخوری ، مصرف بیش از حد ادویه های تند ، انواع شور (خیار شور و …)،گوشت زیاد ، غذاهای نشاسته ای ، غذاهای چرب ، تخم مرغ ، خرما ، توت ، کشمش ، انبه ، بادام ، پسته ، موز ، فندق ، انجیر ، انگور ، سیر ، بادمجان ، گوشت گوسفند ، بره ، بوقلمون ، اردک ، تخم اردک و جگر سیاه.

    بهتر است از غذاها و نوشیدنی هایی که دارای مزاج گرم و تر هستند کمتر استفاده نمایند و در صورت ضرورت و نیاز ، حتما با مصلحات آن و به مقدار خیلی کم استفاده کنند.

    غذاهای مفید برای مزاج گرم و تر

    از غذاها و نوشیدنی هایی که دارای مزاج سرد به ویژه سرد و خشک هستند به طور متناسب استفاده کنند.

    – نوشیدن آب خنک به همراه چند قطره آب لیمو ترش تازه ، آب زرشک
    – کاهو ، خیار ، میوه ها به خصوص سیب درختی همراه با پوست و دانه های آن ، انار ، نارنگی ، پرتقال ، گلابی
    – نارنج ، تمر هندی ، لیمو شیرین ، سنجد ، غوره ، آلو بخارا ، سوپ یا آش جو ، نان جو ، لیموترش تازه ، استفاده از سالاد فصل ، روغن زیتون
    – حبوبات و غلات جوانه زده (مثل جوی دوسر ، ماش و عدس ) ، بذرهای ملین(مانند اسفرزه ، بارهنگ ، خاکشیر )، غذاهای خام ( میوه ها و سبزی ها )
    – انواع توت تازه به خصوص شاه توت به مقدار کم ، کدو خورشتی ، آلبالو و ….
    مزاج گرم و تر و استعداد بیماری ها

    افراد دموی مزاج در صورت عدم رعایت دستورات ، استعداد بیشتری برای بروز علائم و بیماری های ذیل دارند:

    سردرد ، پرخوابی ، هماچوری ، خستگی ، چاقی ، تپش قلب.

    بلاغ

    اخبار مرتبط

    نظرات



    آخرین اخبار