رفتن به بالا

سایت خبری تحلیلی شهرستان ساری

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸
  • الأحد ۱۰ ربيع ثاني ۱۴۴۱
  • 2019 Sunday 8 December
  • رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر نامناسب بودن ایستگاه های جایگاه سوخت گفت: 100واحد CNG را به دلیل رعایت نکردن استاندارد تعطیل کردیم.

    به گزارش عصرساري، نیره پیروزبخت در نشست خبری به مناسبت روز جهانی استاندارد با بیان اینکه  تاکنون 30 هزار استاندارد ملی را تدوین شده است، گفت: استانداردهای تدوین شده باید به مرحله اجرا و عمل برسد که تا امروز حدود 27 هزار پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر کردیم.

    وی افزود: در سه  سال اخیر، یک‌میلیون بازرسی از سطح بازار داشتیم که بازرسی از واحدهای صنفی به منظور دفاع از حقوق مصرف‌کننده انجام گرفته است،این در حالی است که در سال های اخیر  برای این  بازرسی ها با تنگناهای مالی همراه بودیم.
    پیروزبخت به آغاز  بازرسی از ایستگاه های CNG اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته توجه زیادی به این موضوع نشده بود، اما با آغاز  بازرسی ها  100 واحد CNG را تعطیل کردیم.
    رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به ضرورت بازبینی کپسول های CNG در خودروها اظهار کرد: به دلیل اینکه این فرآیند مرتبط با مردم است ابتدا  از خودروهای دولتی آغاز کردیم چرا که خودروها مالک شخصی دارند،
    پیروزبخت با بیان اینکه  بازرسی دوره ای آسانسور را شروع کرده ایم ، اظهار داشت: تاکنون ۲ هزار و ۶۵۰ آسانسور مورد بازرسی قرار گرفته که  تنها 37 مورد با استاندارد منطبق بود.
    به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد تنها یک درصد از آسانسورهای بازرسی شده از شرایط استاندارد برخوردار بود.
    وی ادامه داد: دو میلیون و 650 هزار شیر و سیلندر گاز مایع را بازسازی و نوسازی کردیم، همچنین در بخش مصالح ساختمانی و مواد غذایی هم توجه جدی داشتیم.
    پیروزبخت با اشاره به اینکه برای نخستین بار سه پروانه کاربرد علامت استاندارد حلال در ایران از سوی این سازمان صادر شده است، اظهار کرد: این پروانه ها با دو امضای نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سازمان ملی استاندارد صادر می شود.
    رئیس سازمان ملی استاندارد در مورد الزام خودروسازان به تولید خودرو با استاندارد یورو 5 نیز گفت برای استاندارد یورو 5 مصوبه قطعی نیست و اجباری برای رعایت این استاندارد در تولید خودروها ندارد. البته باید بگویم فرقی زیادی میان یورو 4 و 5 وجود ندارد. در حال حاضر خودروهای جدید براساس استانداردهای اروپا که یورو5 است تولید می شوند.

    پیروزبخت در رابطه با استاندارد خودروهای جدید که قرار است در قراردادهای جدید در کشور به صورت مشترک تولید شوند، اظهارداشت:خودروسازان پیش از انعقاد قرارداد، اطلاعات مربوط به خودروهای مورد بحث را به اطلاع ما نمی‌رسانند اما زمانی که خودرو بخواهد از خط تولید خارج شود باید مجوز سازمان استانداردهای لازم را دریافت کرده باشد.

    رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در عرصه بین المللی هم فعالیت های زیادی را داشته ایم، گفت: از حدود 10 سال پیش به دنبال این بودیم که موافقتنامه چند جانبه را به امضا برسانیم که در حال حاضر گواهینامه‌های ما را در 32کشور می پذیرند که ژاپن، کره جنوبی و آمریکا جزو این کشورها هستند.

    اخبار مرتبط

    نظرات



    آخرین اخبار